Jump to content

You can now change your notification sounds by going to this link https://www.consumeractiongroup.co.uk/index.php?/&app=soundboard&module=soundboard&controller=managesounds

 

You can find a library of free notification sounds in several places on the Internet. Here's one which has a very large selection https://notificationsounds.com/notification-sounds

 

 

BankFodder BankFodder

 

BankFodder BankFodder


  • Tweets

  • Posts

    • Hello to all.  Any help or advice is greatly received.                      I traded in my car almost a year ago and purchased a second hand kia optima 2013 with around 75000 on the clock, and 127 a month in HP payments. After 5 and a half months of normal use the engine seized, the reverse camera and sensors no longer worked and the passenger seat belt alarm continuously sounds at various times when no one is seated in it. I had also needed to renew pads and a brake calliper almost 4 months after purchase. I had not raised concerns to the brake components as they would be considered wear and tear.                     Being in the industry I dropped the oil and found it to be extremely thick and probably not circulating to the top of the engine, i.e. the oil had not been renewed in a very long time (there is no oil light on the dash or any indication of fault or maintenance due) I retained the oil filter, and opened a resolver case, with tall the faults listed.                 Upon contacting the dealer and informing him of what happened he indicated he wanted no responsibility towards rectifying the problem as close brothers were technically the owner. I approached close brothers (18th February)who started the ball rolling and approached dealer again who formally by letter refused liability.                              Close brothers then sent an engineer to inspect my listed problems, this was visual as the vehicle will not move, after three weeks the report was with my case handler.  I requested this report twice but have yet to see it.  Close brothers informed me that the report was inconclusive and they would need to move to a more through inspection.             At this stage the pandemic hit, at no point did I stop work and had to continue on charity and the diminished public transport to commute to work (140 miles a week)  no courtesy car or rental was provided.  I maintained contact with close brothers throughout, and was given the same update, they were waiting for the engineering firm to do an assessment but they were only doing key workers . Despite me telling them I was a key worker, nothing was done until the easing of the lockdown. I was informed that ACE vehicle inspection would contact me to collect the oil filter.                             Eventually this happened on the 18th of June and I phoned each week to chase. I was informed on the 30th that the report was showing on the portal and my case handler (simon) would look at it and call me back. I received no call and called on the 1st with the same responses. Today (2nd July) I got Simon who tells me that the report is showing on the portal but when he went to open it, it was not there and he would chase the engineering firm and get back to me in a couple of hours.                     I believe I am being taken for a mug now and am unsure weather I should escalate my revolver case to the regulator or any other advice, I'm therefore at this forums mercy any advice will be greatly received. 
    • Yeah I think you're probably right. I cancelled it anyway because the balance was due on the 10th July and I thought if I held out for an alternative and rejected it I might loose my deposit. Virgin are not answering calls from anyone not flying within 14 days by which time  the balance due date will be well past. I didn't want to pay the balance just to keep my deposit and get it all back in 4 months. Better to cancel the whole thing and get my deposit back now.   The holiday is in October so I think it will be fine to travel by then. I still plan to take a holiday on the same dates but I doubt I will get 10 days in the Caribbean (or anywhere long haul) for the same price so will probably go somewhere in Europe. It's just frustrating when I see basically the same holiday advertised on the same dates but for 50% more than the one they just cancelled.   I'm not too worried about Covid 19 and plan to travel as soon as the quarantine rules are lifted.
    • Welcome to the forum. I don't think you are breaching any forum rules at all and we are pleased that you have come to us and posted up your story. However, you have posted your story in a very solid block of text. It's extremely difficult for people to read and it tends to dampen down their enthusiasm when otherwise there would like to help you. Please would you mind posting your story in a well spaced and punctuated form and you will get lots of enthusiastic help. Thanks
    • MPs told that Brits are being refused interviews in Europe because of Brexit.   https://www.independent.co.uk/news/uk/politics/job-interviews-british-citizens-europe-brexit-a9593066.html
  • Our picks

    • Currys Refuse Refund F/Freezer 5day old. Read more at https://www.consumeractiongroup.co.uk/topic/422656-currys-refuse-refund-ffreezer-5day-old/
      • 5 replies
    • Hi,  
      I was in Sainsbury’s today and did scan and shop.
      I arrived in after a busy day at work and immediately got distracted by the clothes.
       
      I put a few things in my trolley and then did a shop.
      I paid and was about to get into my car when the security guard stopped me and asked me to come back in.
       
      I did and they took me upstairs.
      I was mortified and said I forgot to scan the clothes and a conditioner, 5 items.
      I know its unacceptable but I was distracted and Initially hadn’t really planned to use scan and shop.
       
      No excuse.
      I offered to pay for the goods but the manager said it was too late.
      He looked at the CCTV and because I didn’t try to scan the items he was phoning the police.
       
      The cost of the items was about £40.
      I was crying at this point and told them I was a nurse, just coming from work and I could get struck off.
       
      They rang the police anyway and they came and issued me with a community resolution notice, which goes off my record in a year.
      I feel terrible. I have to declare this to my employer and NMC.
       
      They kept me in a room on my own with 4 staff and have banned me from all stores.
      The police said if I didn’t do the community order I would go to court and they would refer me to the PPS.
       
      I’m so stressed,
      can u appeal this or should I just accept it?
       
      Thanks for reading 
      • 6 replies
    • The courier industry – some basic points for customers. Read more at https://www.consumeractiongroup.co.uk/topic/421913-the-courier-industry-%E2%80%93-some-basic-points-for-customers/
      • 1 reply
    • The controversial sub-prime lender says the City watchdog is investigating its practices.
      View the full article
      • 0 replies
Leonie

Cahoot unfair charges - just started

style="text-align:center;"> Please note that this topic has not had any new posts for the last 4726 days.

If you are trying to post a different story then you should start your own new thread. Posting on this thread is likely to mean that you won't get the help and advice that you need.

If you are trying to post information which is relevant to the story in this thread then please flag it up to the site team and they will allow you to post.

Thank you

Recommended Posts

This week I received £100 in charges for two returned direct debits worth £55!

 

I also had a returned cheque fee earlier in the month for £25 becasue they delayed paying in a cheque for me.

 

Attached below is the email I sent to Cahoot customer services:

 

------------------------------------------------------------------------

 

Dear Sir/Madam,

 

Account number: XXXXXXXX

 

My request

 

I am writing to you to ask you to refund me the charges you have taken from my account.

 

I have had two returned DD items of around £55 for which you've placed £100 in fees onto my account this week. In addition, there is an earlier fee of £25 for a returned cheque on 11/06.

 

I now understand that the regime of fees which you have been applying to my account in relation to direct debit refusals, exceeding overdraft limits and so forth are unlawful at Common Law and contrary to consumer regulations. If you say that they are not, then will you please demonstrate this by letting me have a full breakdown of the costs to which you have been put by as a result of my breaches, in order to reassure me that your charges really do reflect your costs.

 

In addition, £100 for 2 small returned direct debits and the impact on my overdraft is well out of proportion. It has now been confirmed that your particularly high level of penalties are considered to be unfair per se by the OFT who reported on the 5th April 2006 and are therefore presumed to be unlawful in the absence of specific proof to the contrary, considered to be unfair per se by the OFT who reported on the 5th April 2006 and are therefore presumed to be unlawful.

 

Your responsibilities

I would draw your attention to the terms of the contract which you agreed to at the time that I opened my account. It is an implied term of that contract that you would conduct yourselves lawfully and in a manner which complies with UK law.

 

What I require

Please remove all of the fees mentioned above. I will give you 14 days to reply to me accepting, unconditionally, my request in principle and letting me know a date by which I will receive payment. If you do not respond, or you do not respond positively, within this time period, I shall send you a letter before action giving you a further 14 days in which to reflect. I believe that these targets are more than sufficient for a large company such as yours with dedicated staff and departments.

 

After that, there will be no further communication from me and I shall issue a claim at the expiry of the second deadline.

 

Regards,

 

I received the following:

 

--------------------------------------------------------------------------

 

Dear XXX

 

I refer to your email dated 3rd July 2007 regarding your cahoot Current account. I have taken ownership of your particular case in order to provide a response to the issues you have raised. We do not accept that cahoot charges are unfair under the Unfair Terms in Consumer Contracts Regulations 1999. The object of these Regulations was not price control nor were they intended to interfere with people's freedom to agree the terms of their contracts. It is well known that banks make charges and cahoot charges are in line with those of other banks. The terms and conditions of the account and the charges that apply are clear and fair and were provided to you at the time you opened it. You freely agreed to the terms and conditions and the charges when you opened the account. You were not under any obligation to do so and could have gone to another bank if you did not agree to the charges. Equally, you are free to move your account to another bank at any time if you do not agree with the charges. In any event, we do not agree that the charges are disproportionate. The charges are reasonable and proportionate to the administrative costs incurred by cahoot. I am therefore unable to refund the charges you've incurred fully appreciating the disappointment this may cause. If you need anything further please do not hesitate to contact me. Please be assured I have carried out a full investigation for you and I hope you feel I have offered a fair response to all of the issues you've raised. I will keep your file open for the next 8 weeks and if I don't hear from you within that time, I will assume that everything is resolved and will close your file. If you remain dissatisfied though you can find details of how to take your complaint further within Abbey at legal T&Ts under the heading 'Complaints policy'. The complaints policy also explains your ultimate right to refer your complaint to the Financial Ombudsman Service.

 

Yours sincerely

Moomie Choudhury

cahoot

 

Which seems pretty standard!

 

So, on to the next contact stage I think - should I continue to email or does this need to be a written letter? Any help appreciated.

 

Thanks


L Smith

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Leonie

 

I personally would go on to letters at this stage. However, what I did is typed up the letters and emailed them as well as putting them in the post.

 

Good luck!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Bexterwho, that's a good idea.

 

Since the original request they've added another £55 in charges, and I can't even work out why - it all seems to be related to the same event.

 

So, just drafted the letter and going to write it up tomorrow with ALL these charges included.

 

I'll let you know what happens...


L Smith

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hello, just about to post the following letter:

 

***********************************************

 

LETTER BEFORE ACTION

 

Dear Sir/Madam,

 

ACCOUNT NUMBER: XXXXX

 

I am very disappointed that you have failed to respond to my email letter of the 03/07/07 with a full refund of the penalties applied to my account.

 

I now understand that the regime of 'fees' which you have been applying to my account in relation to direct debit refusals, exceeding overdraft limits and so forth are unlawful at Common Law and contrary to consumer regulations.

 

I would draw your attention to the terms of the contract which you agreed to at the time that I opened my account. It is an implied term of that contract that you would conduct yourselves lawfully and in a manner which complies with UK law.

 

I am frankly shocked that you have operated my account in this way as I had always reposed confidence in your integrity and expertise.

 

I calculate that you have taken £180 in penalties. I am enclosing a copy of the schedule of the charges which I am claiming. I have already sent you a breakdown of the charges in my original email of 03/07/07, and since then two additional charges have been applied (£25 + £30), and these are now included in the attached breakdown. All are summarised here:

 

6/6/2007 Returned Item Charge 25.00

2/7/2007 Returned Item Charge 50.00

2/7/2007 Unpaid STO fee 25.00

2/7/2007 Unpaid STO fee 25.00

3/7/2007 Returned Item Charge 25.00

3/8/2007 Unauthorised OD fee 30.00

TOTAL £180

 

I require repayment in full of this money. If you do not comply fully within 14 days then I shall begin a claim against you for the full amount plus interest plus my costs and without further notice.

 

You are also requested to forward a copy of the Terms and Conditions that were in force at the time my account was opened, and any subsequent amendments to those Terms and Conditions. These are requested under CPR Pre-Action Protocol 4.6©, and failure to provide them will be brought to the attention of the court, should it be necessary to commence a county court action.

 

Yours faithfully,

 

***********************************************

 

Wish me luck!


L Smith

Share this post


Link to post
Share on other sites

Good Luck!!!

What are the Unpaid STO charges. I was thinking they looked like Standing Orders but surely they shouldn't be charging for those as if the money isn't in your account to pay the standing order, then nothing happens. I could be wrong about that though.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hay

 

How long did it take for them to respond to your email?

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 Caggers

    No registered users viewing this page.


  • Have we helped you ...?


×
×
  • Create New...