Jump to content


Three mis-selling - mission to rectify!


style="text-align: center;">  

Thread Locked

because no one has posted on it for the last 1962 days.

If you need to add something to this thread then

 

Please click the "Report " link

 

at the bottom of one of the posts.

 

If you want to post a new story then

Please

Start your own new thread

That way you will attract more attention to your story and get more visitors and more help 

 

Thanks

Recommended Posts

Good day all. This is a very good forum and I have an interesting case I'd kindly like some advice regarding.

 

I've been with Three for a number of years now. I used to be on their One Plan where I got 600 mins, over a thousand texts, and unlimited data with unlimited tethering. When the contract ended and it was time to upgrade, I wasn't pleased with the phones on offer so I asked if I could continue with my current phone and current contract but with a lower monthly price. Person on the phone obliged, but what they didn't tell me is that I've lost my tethering ability, and some of my minutes have now been replaced with three-to-three only minutes.

 

When I realised I couldn't tether I initiated a complaints process but found it so tediously long that I gave up half way.

 

However, more recently, I began a new job in which I really needed tethering and so this time I re-initiated the complaints process and took it further. The best they were able to give me was 4gb of tethering. It's not the same as unlimited but I went ahead with it anyway as I really needed it and didnt have infinite time - which seems to be required to #makeitright with Three.

 

However, at the beginning of this year I went above my minutes allowance and it was then that I realised that instead of having 600 mins, I only have about 200 and the rest being three-to-three only. This time I've had enough and I am proceeding to either the Ombudsman service, or complete and permanent termination between me and Three for good.

 

After several rounds of email exchanges with India-based operatives, by complaint has finally reached the ‘Three Executive Office’. Here's what they said:

 

{

 

Hello Mr

 

 

 

 

 

Thanks for your email.

 

 

 

I’ve been looking into your concerns about the upgrade and change to the tethering allowance, from what you had before on your earlier price plan.

 

 

 

You called our customer services on 26th April 2013 and discussed the options for upgrading your account. However, as the phone you were looking for wasn’t yet available, you decided to move on to a one month SIM Only plan. You called us on 16th June 2013 to say you couldn’t use tethering services and notes on your account show you were told that tethering wasn’t included on the new plan. The notes also mention that the call ended unexpectedly and we were unable to get back in touch with you.

 

 

 

There was no more contact from you about this until January 2015, when this same matter was investigated by our customer relations team. The original upgrade call was listened to and we confirmed that you were wrongly informed that the SIM Only plan you chose did include a tethering allowance. As a resolution, you agreed to let us change your plan to SIM Only, 200 minutes and ‘all you can eat’ (AYCE) data, with a 4GB tethering allowance, plus no change in the monthly charge.

 

 

 

We then received an email from you in March 2015, but unfortunately, your email didn’t pass our data protection requirements. You then sent more emails to us, in September and in October, when we confirmed that the One Plan was no longer available and that none of our plans now offer an unlimited tethering allowance.

 

 

 

Our email to you on 16th October was in reply to an email from you and again explained that the option of unlimited tethering wasn’t possible. We reiterated that you had agreed a change in price plan to one which gave you a 4GB tethering allowance and we applied a £50 credit to your account. This covered the cost of six months of charges, £30, for the add-on you bought giving an extra 1GB tethering, along with a refund of the £20 ‘out of bundle’ charges you had incurred.

 

 

 

Just to be clear, we won’t be able to return you to the One Plan, or give you an unlimited tethering allowance, as we no longer offer either of these. The maximum tethering allowance that’s available on our SIM Only plans is 8GB. I’d be happy to move you onto the one month SIM Only AYCE data, 600 minute, with 8GB tethering plan. This would normally be charged at £25 a month, but I would include a £5 recurring discount, so you’d only pay £20 a month.

 

 

 

This will be our final position. Since more than two years had passed since you contacted us about this matter and you accepted a change in price plan in January 2015, we won’t be able to provide you with a deadlock letter. If you wish to accept my offer, just get back to me by reply and I’ll be happy to arrange this. If not, I can confirm our final position to you by letter.

 

 

 

 

 

Thanks

 

 

 

 

 

Luke McKeown

 

Three Executive Office

 

}

 

 

This executive seems to be using the fact that I gave up on their almost never-ending complaints process as a defence. I am currently paying for 200 mins any time any network, 300 mins three-to-three, unlimited texts, and unlimited data with only 4gb of tethering. Currently paying £12 per month. Whereas what I should be getting (for the same price, carrying on from when my One Plan contract ended) is 600 anytime any network minutes, at least 1000 texts, and unlimited data with unlimited tethering. This is what was promised to me when my One Plan ended.

 

So, my question is, should I go ahead with taking this to the Ombudsman service. I certainly am not happy to pay £20 per month for what is actually less than what I should be getting.

 

The executive has since emailed me a follow up asking me to reply and accept and has even posted me a letter saying the same - it seems he is rushing to close this.

 

Your thoughts and advice would be much appreciated! I will update you all on what happens.

 

I have 5-6 days to get back to him.

 

Many thanks indeed!

Link to post
Share on other sites
  • Recently Browsing   0 Caggers

    No registered users viewing this page.


  • Have we helped you ...?


×
×
  • Create New...