Jump to content


  • Tweets

  • Posts

    • I am a regular (many years)  P2G user and selected them to use Parcelforce 48 service to send a gazebo I sold on eBay.  Parcelforce 48 have an automatic max £100 compensation for lost items.   Parcelforce lost the item. P2G state the £100 compensation Parcelforce offer within their price, does not get reimbursed to them, so they can't reimburse it to me. However, it would have been reimbursed to me had I used Parcelforce 48 direct, rather than go through P2G.    It seems rather strange that when I pay P2G to buy Parcelforce 48 service on my behalf, they buy a different service which excludes the automatic compensation.   They also lost another £40 parcel (which I did not buy additional insurance for, because it was an excluded item).   They also broke an item prior to delivery (which the addressee rejected as it was clearly a damaged parcel). The thing is, if a parcel is rejected by the addressee, what should they do with the failed delivery?   In this case they threw away the parcel and 'broken' contents rather than return to sender and refuse to compensate me because I (again) did not buy the additional insurance.   I have escalated the rejected claims and they agreed as a gesture of goodwill to reimburse the postage costs for all three items. (I would have expected this as a matter of course) .    Clearly many will consider I should have bought the extra insurance. I often do, but feel the extra costs involved would be greater than the odd loss ( having never had a loss in a couple hundred sendings), I only pay extra on certain items.   I feel a summons coming on, so would be happy to receive any ideas. Even if P2G have a rock solid defence regarding my lack of buying insurance, I still fancy testing their resolve and seeing if they fancy a hearing.      After escalating my claims, they agreed to refund the postage costs only.   I have therefore issue a Notice Before Action for the value of the lost items £180.   Notice Before Action Dear Sir/madam You have lost the following items. 1)      1 2)      2 3)      3   I understand you eventually accepted liability for these lost items and have agreed to reimburse the postage costs but not the values.   You suggest this is due to my failing to take out additional insurance.   I am not prepared to accept your position and shall be issuing a summons on 18th August for £180, should you choose not to reimburse the values allocated to the items you have lost.   In particular: Item 1) This parcel was damaged by your courier and rejected by the addressee. It appears rather than return the parcel and contents to me, your courier decided to throw the item away. Thus the item has become lost, and therefore (due to my not paying extra for insurance against loss), you have chosen not to compensate. Do you seriously expect to ‘lose’ an item on purpose by throwing it away, and then claim it has been lost and therefore not covered?   Item 2) This parcel was lost and I made a claim. During the period of claim, the parcel was found and began to track. Ultimately being delivered (according to an email to the addressee, at 1.41 am 19 July 2020). Clearly the parcel was not delivered at such a time.   You have subsequently suggested delivery was at a different time. Despite these suggestions of proper delivery, you have been unable to prove delivery at all, the addressee has confirmed he has not received the item and you have accepted the item is lost.  I do not accept you can be so careless as to lose an item twice.   When I purchased this sending through P2G, I selected Parcelforce 48 as the courier. This service has a compensation value of up to £100 for loss. This is why I selected them.   It appears however, you chose not to purchase this service from Parcelforce, but an alternative service purporting to be Parcelforce 48, but excluding the standard compensation.  This is not what I had purchased. I do not accept your claim that I should have paid extra for insurance for you to insure, when I had already purchased a service which carried automatic insurance.   Further, the service was supposed to be a 48 hour service. The parcel was not collected within the 48 hour period, let alone delivered within it.  I consider the delays in ensuring delivery within the expected timeframe would have contributed to the loss of this item. I hold you responsible for the loss.   Item 3) This item was also subject to a claim for loss. During your investigations, this item was also found and started to track. Messages advising  "Enquiry resolved", "INT Hold" and "Out for delivery”, suggest the item had eventually been found.   I do not accept you can be so careless as to find a lost item and subsequently lose it again, regardless of whether I had purchased additional insured.   Indeed, the option to purchase such insurance was not available as the item appears to have been excluded from such insurance.   Yours faithfully
    • I think you will be waiting even longer for COP to reply to your email.   Do you have access to a scanner that you can scan the form over?   You don't have to video call if you don't have the means, I just put that as an option. I don't know how to video call either.
    • Interesting. Good Sister.   1] how do I attatch the COP3 form to the e mail. I dont know how to do video call?  
    • Ok update,  I just sent e mail with copy of the PALS complaint to COP asking for help and advice, regarding having to travel 6 to 7hrs , i cant drive, someone will have to take me, to hand in a form COP3 to the ward staff, as Matron insists that someone physically sees me Ive asked in the e mail, if COP can contact matron/ward about form, so I dont have to travel. It will mean time off from work,not paid as its to far to do when finished.
    • I would be inclined to send the ward matron a copy of the form to the email address she gave you along with an accompanying message along the lines of:   Dear Ward Matron,   Thank you for contacting me on 14.06.21 to discuss my father's mental capacity assessment form.   You mentioned over the phone that I need to physically hand this form into the ward. However, I pointed out that I live 4 hours away in Northampton and do not have access to private transport to get me to your hospital. I feel that this would require a disproportionate effort to get a form across to yourselves given the current Covid-19 restrictions.   Furthermore, I note that your hospital is not accepting visitors at present due to the Covid restrictions so I presume I would need an appointment to see the right person to fill in and sign this important form. Therefore, I do not feel it is unreasonable to ask for a telephone/video call to discuss the form.   I have attached a copy of the form ready in anticipation of this virtual meeting. Please contact me by replying to this email or on xxxxx xxxxxx so that a mutually agreed time can be arranged.   Kind Regards, Yorky55.   As well as sending it to the Ward Matron, I would also cc PALS and any other relevant email addresses for the hospital you've gathered.   I'm sorry that your dad is still in a bad way x
  • Recommended Topics

  • Our picks

  • Recommended Topics

MY Jar - being difficult - please help - just added £1300


style="text-align: center;">  

Thread Locked

because no one has posted on it for the last 2253 days.

If you need to add something to this thread then

 

Please click the "Report " link

 

at the bottom of one of the posts.

 

If you want to post a new story then

Please

Start your own new thread

That way you will attract more attention to your story and get more visitors and more help 

 

Thanks

Recommended Posts

HI

I have been dealing with MYJar over a text loan from a fair while back. it was paid monthly via stepchange for a while and then when i left them i offered to pay monthly. I only borrowed £300. They said i owed them £276 and i was to pay £1 a month for 10 months and then the remainder off.

Anyway, i was paying £10.00 a month and in February i sent a payment on the 1st and one on the 28th. They then got in touch 2 weeks ago and said as id missed march payment then the plan was cancelled, the loan followed its original credit cycle and additional charges were added as per the original agreement and the loan was forwarded to Secure Recoveries.

I have checked my credit record and there are now 2 entries from MyJAr

1 for the original loan being showed as paying back and the other is for £1543. I called them up and they said it is Secure recoveries.

What can i do

I sent them my income and expenditure months ago and a covering letter as i couldn't afford to much payments.

Shall i keep ignoring

Thanks

Link to post
Share on other sites

They cant add that 1300 on and they know it. Challenge it as unfair charges. Thats why they threw it on and then sold it quick.

Any advice i give is my own and is based solely on personal experience. If in any doubt about a situation , please contact a certified legal representative or debt counsellor..

 

 

If my advice helps you, click the star icon at the bottom of my post and feel free to say thanks

:D

Link to post
Share on other sites

Thought so, thought they were part of it. Ill call them tomorrow, all i get is emails from MyJar saying contact secure recoveries as they now have it

Will keep you updated

Link to post
Share on other sites
  • Recently Browsing   0 Caggers

    No registered users viewing this page.


  • Have we helped you ...?


×
×
  • Create New...