Jump to content


  • Tweets

  • Posts

    • Then we are agreed that people come here to a job that supports them, not to open door benefits?      
    • This is exactly what it says on the claim, which I believe are vague : Brief details of claim                                                                                                                         Unpaid claims management fees in accordance with the attached invoice   Please can someone check over our defence. Any hep comments greatly appreciated.       The Defendant contends that the particulars of claim are vague   1. it is denied that any amounts are due under any contractual agreement. On receipt of this claim   We requested information pertaining to this claim from the Claimants Solicitors by way of a CPR 31:14 request sent via 1st class recorded post on 7th November 2019.   To date we have not received the requested information.   Therefore with the court’s permission the Claimant is put to strict proof to   a) show and disclose how the Defendant owes the amount in the claim; reference S-1002591 from the FSCS confirming the rejection. Letter from the claimant dated 8th October 2019 confirming the above   b) show and disclose how the Claimant has reached the amount claimed for;   c) provide a copy of the agreement and Terms and Conditions;   d) provide copies of telephone conversation with Michael Cooper 10th July 2019 and 1st November 2019   e) copy of the signed acceptance form for any redress from Eurosail   (a, c, and d, requested in the Pre Action Protocol returned to the claimant solicitor/director on the 25th September 2019)       2. As per Civil Procedure Rule 16.5 (4) it is expected that the Claimant prove the allegation that the money is owed.
    • But only if you remortgage with a new creditor and not the original mortgagee
    • CC told me they don't have a copy of the claim because it got sent out and that's it, they do not have a copy on file. And that I was given claim particulars (text) and I don't need the claim form to submit a n244    Correct MCOL do not retain hard copy of the actual N1...just the text particulars of claim/Claim number/Amounts/Claimants details...there is nothing further on the N1 required. . The other 2 people also said I do not need the original claim form to submit n244    I would have to agree...as long as you have the particulars of claim text.....the date ...claim number.....the amounts and the claimants name....should suffice.   Andy
    • A claim, or as the claims company have advised me, a product information request was supposedly submitted to Barclays in May of this year.....to date I have not had any acknowledgement from Barclays and more worryingly when I have rung Barclays PPI helpline who were very helpful, been told they have no record of anything lodged in any format...Should I be concerned that the claims company have not actually submitted anything or is it normal to have no standard letter from the bank?     
  • Our picks

Hacked_Off

Old Barclays default still showing as owed even though I paid it?

style="text-align:center;"> Please note that this topic has not had any new posts for the last 2390 days.

If you are trying to post a different story then you should start your own new thread. Posting on this thread is likely to mean that you won't get the help and advice that you need.

If you are trying to post information which is relevant to the story in this thread then please flag it up to the site team and they will allow you to post.

Thank you

Recommended Posts

Just ha a look at my credit file. I had an old overdraft with Barclays and owed 227. It was paid back in full when I reclaimed all the charges and then the account was closed. However it's still showing on my credit file as owed?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Write to Barclays Bank with a complaint letter explaining the problem and tell them that your credit file has not been updated. They normally pass the letter to the correct department and they will investigate it and write to you. Ask them to update your credit file as disputed until they complete their investigation.

 

Hope this helps!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yeah thanks for that!!

 

Thing is though this has been sitting on my record for years when it was paid in full in 2008!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

then it will show..

 

6yrs from last transaction or 6yrs from default date

 

though the balance is wrong you say?

 

 

dx


PLEASE DONT HIT QUOTE IF THE LAST POST IS THE ONE YOU ARE REPLYING TOO.

MAKES A THREAD TWICE AS LONG TO SCROLL THROUGH!

please do not post jpg images directly to a topic..USE PDF ....READ UPLOAD.

 

WE CAN'T GIVE ADVICE BY PM - IF YOU SEND ME A LINK TO YOUR THREAD - I WILL BE HAPPY TO OFFER HELP THERE

Single Premium PPI Q&A Read Here

Reclaim mis-sold PPI Read Here

Reclaim Bank Account, Loan & Credit Card Charges Read Here

The CAG Interest Tutorial Read Here

spreadsheets 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Include the details of the debt from your credit file or print a copy. They will investigate it and write to you.

Share this post


Link to post
Share on other sites

It says I owe 225, unless I'm reading it wrong? Can i pm you the details?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi HO,

 

If the amount is still being showed as owing, then complain to them to have the CRA entry updated correctly asap.

 

I'd write to Barclays HQ giving just 14 days to sort the matter, failing which you will take action against them for the damage this is causing to your reputation.

 

:-)


We could do with some help from you

                                                                PLEASE HELP US TO KEEP THIS SITE RUNNING

EVERY POUND DONATED WILL HELP US TO KEEP HELPING OTHERS

 

                                            Have we helped you ...?  Please Donate button to the Consumer Action Group

 

Please give something if you can. We all give our time free of charge but the site has bills to pay.

 

Thanks !:-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

It was closed in 2008. I've got the letters were they say the charges claim was upheld and would be offset. Then another letter saying they are closing my account again in 2008. Pfffft. I really really really despise Barclays.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was the agreed refund amount sufficient to cover the a/c balance .

 

Did BC mention specific amounts for the a/c balance and the refund amount when the Set Off was made.

 

:-)


We could do with some help from you

                                                                PLEASE HELP US TO KEEP THIS SITE RUNNING

EVERY POUND DONATED WILL HELP US TO KEEP HELPING OTHERS

 

                                            Have we helped you ...?  Please Donate button to the Consumer Action Group

 

Please give something if you can. We all give our time free of charge but the site has bills to pay.

 

Thanks !:-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

The total refund was 753 the overdraft amount was 227 so it more than covered it!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Did BC agree the refund figure at £753 and did you receive the balance of £526.

 

Did the amount of £753 include interest in restitution which perhaps BC did not agree to at the time.

 

:-)


We could do with some help from you

                                                                PLEASE HELP US TO KEEP THIS SITE RUNNING

EVERY POUND DONATED WILL HELP US TO KEEP HELPING OTHERS

 

                                            Have we helped you ...?  Please Donate button to the Consumer Action Group

 

Please give something if you can. We all give our time free of charge but the site has bills to pay.

 

Thanks !:-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yes to the first and I'm not certain on the second I should look into that

Share this post


Link to post
Share on other sites

Just going through all my old paper work with Barclays. I have everything:

 

Sar contents

Fos complaints letters

Charges spreadsheet

Even my old cheque book

 

In going to pay them a visit tomorrow. Oh how I love giving Barclays a dose if their own medicine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thank you for your email and I apologise for the delay in replying.

 

I note that the record you have attached relates to a Barclays, rather than a Barclaycard account.

 

As such, I am not able to answer your query and would ask you to contact your bank in respect of this entry on your credit reference file.

 

Kind regards

 

Peter Ross | Customer Relations Manager

Barclaycard

 

Not impressed

Share this post


Link to post
Share on other sites

They are part of the same banking group so I see no reason why the query or complaint can't be handled by any part of the group.

 

If BC have a refund or credit available, then they should be able to see that it is set off against a Barclays Bank debt.

 

Turn it around - if you were late paying your BC a/c and it was in arrears, BC would use the right of Set Off to raid your Barclays Bank a/c very quickly.

 

And remember the trading title of BC is Barclayts Bank Plc t/a Barclaycard !!

 

Herumphh !! :mad2:

 

:-)


We could do with some help from you

                                                                PLEASE HELP US TO KEEP THIS SITE RUNNING

EVERY POUND DONATED WILL HELP US TO KEEP HELPING OTHERS

 

                                            Have we helped you ...?  Please Donate button to the Consumer Action Group

 

Please give something if you can. We all give our time free of charge but the site has bills to pay.

 

Thanks !:-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

That's exactly what I have just said to him. I have found a different email address for a different CEO and pointed out this ones incompetence and forwarded the email. Complaint with the ico lodged. I shall be goinginto a branch today to

Demand to see a managet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thank you for your email; I am sorry we have given you cause to write and complain.

 

In order to arrange a thorough investigation of the points raised, may I trouble you for some further information that will allow us to locate your records, such as your post code or the historic account details. Additionally, if I could also have a contact telephone number, that would be most helpful.

 

As soon as I have this, I will arrange a review of your concerns as a priority, and in the interim I remain available on the below.

 

Yours sincerely,

 

Piers

 

 

Piers Norman | Executive Support | Barclays Specialist Complaints - Head Office

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi HO,

 

I would not give them a phone number - simply ask that all comm's be in writing only.

 

:-)


We could do with some help from you

                                                                PLEASE HELP US TO KEEP THIS SITE RUNNING

EVERY POUND DONATED WILL HELP US TO KEEP HELPING OTHERS

 

                                            Have we helped you ...?  Please Donate button to the Consumer Action Group

 

Please give something if you can. We all give our time free of charge but the site has bills to pay.

 

Thanks !:-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yeah I have done given that they were kind enough ton pass on my email to Lowell last week.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thank you for your email, addressed to our Chief Executive, Antony Jenkins. Mr Jenkins has passed a copy of your email to me with a request that I undertake an investigation and respond on his behalf.

 

I am currently looking at your account history to formulate a response to you, which I hope to be able to issue today.

 

In the meantime, if you would like to speak to me, my direct line is 01322 426 997.

 

Yours sincerely

 

 

No response surprise surprise.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thank you for your email, addressed to our Chief Executive, Antony Jenkins. Mr Jenkins has passed a copy of your email to me with a request that I undertake an investigation and respond on his behalf.

 

I have examined your account history and am now in a position to address the complaint points you have raised. For the sake of clarity, I will address each point in the order you have raised them.

 

With regard to your credit file, I understand that your account number x was closed in February 2007 after it had been defaulted with an outstanding debt of £222.76. Your account had been passed to our debt recovery agents shortly afterwards.

 

Unfortunately, whilst the debt of £222.76 was eventually cleared in August 2007, the default placed on your credit file was valid and remains so. To explain further, if a “marker” is placed on somebody’s credit file, it generally stays there for six years. This is non-negotiable unless the “marker” has been placed on the credit file in error. In your case, the default was not placed on your account in error.

 

The default was placed on your credit file on or around 16 February 2007. Therefore six years from that date will be 16 February 2013, which is only a few weeks away. The default information should be automatically deleted from your credit file after this point.

 

I can only suggest that you monitor your credit file over the coming weeks via the widely available online credit report tools, such as Equifax or Experian. You generally have to pay a monthly subscription for after an initial free period of 30 days unless you cancel the subscription within 30 days.

 

With regard to your complaint about your credit file, I see no evidence of Bank error. I therefore do not uphold your complaint nor am I able to offer you any compensation.

 

Turning now to the other points raised in your email to Piers Norman, I note you claim that your account was closed as a punishment for claiming a refund bank charges. I would like to explain that you are incorrect and I will set out my reasons below to help clarify matters.

 

I note you originally enquired about a refund of bank charges in January 2007 under our reference number x, and we sent you copy statements to assist you. We did not hear back from you and the matter was closed.

 

We first received a request from the Financial Ombudsman Service in June 2007 regarding your claim for a refund of charges. In August 2007, we agreed to refund £725 in charges as a gesture of goodwill without challenge or investigation.

 

Before we sent the redress cheque to you, we deducted the outstanding debt of £222.76 and cleared your outstanding debt balance to £0.00. We then forwarded the remaining £502.44 to you in August 2007.

 

Your account number x was closed February 2007. Your debit card was captured by an ATM shortly after as your banking facilities had been withdrawn. However, your further claim for a refund of bank charges was not received via the Financial Ombudsman Service until June 2007. I am therefore satisfied the two issues are not linked in any way

 

For your information, we also refunded bank charges to a large number of other customers but we did not close their accounts or “punish” them in some way. I must therefore refute your suggestions in this respect.

 

Please accept this as my final findings based on all the information I have relating to your complaint. However, should you have any additional information that has not been considered which you believe brings a different light on any aspect of your complaint then please do not hesitate to contact me 01322 426 997. I have enclosed our ‘Don’t hold back your feedback’ leaflet which explains our complaint handling process.

 

If you remain dissatisfied, you may refer this matter to the Financial Ombudsman Service to review your complaint. For more information please read the enclosed guide ‘Your Complaint and the Ombudsman’. If you feel this is the next step for you, please remember you should contact them within six months of the date of this letter.

 

Once again, we are sorry for the problems you have experienced, thank you for letting us know. We take all complaints seriously and value your feedback to help us identify where we can improve in the future.

 

Yours sincerely

Share this post


Link to post
Share on other sites

You are incorrect. I do not debate the fact that the account defaulted. I debate the fact that this account is still showing as ACTIVE and OPEN and still 222.76 OUTSTANDING. It should state DEFAULT SATISFIED

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thank you that new information, I will contact our debt recovery team to find out more. I will get back to you as soon as possible.

 

Yours sincerely

Share this post


Link to post
Share on other sites

That wad not new information. Why the debt collectors? It was you who placed the default therefore it is for you amend the marker and make financial redress given this has affected my rating for nearly 6 years....

 

Unbelievable

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noted and look fwd to further developments.

 

:-)


We could do with some help from you

                                                                PLEASE HELP US TO KEEP THIS SITE RUNNING

EVERY POUND DONATED WILL HELP US TO KEEP HELPING OTHERS

 

                                            Have we helped you ...?  Please Donate button to the Consumer Action Group

 

Please give something if you can. We all give our time free of charge but the site has bills to pay.

 

Thanks !:-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 Caggers

    No registered users viewing this page.


  • Have we helped you ...?


×
×
  • Create New...