Jump to content


  • Tweets

  • Posts

    • Very good, UB.   I'm not clear on the status of Kent now. People are talking about it being part of France, etc, but how is tht when the 'border' only applies to lorries?
    • Campaign starts ? Independence for Kent, so it becomes a separate customs area and can charge a tariff on goods transported through its territory.  With the money raised, citizens of Kent might then have little or no income taxes to pay.   I could see this campaign being started and it could grow in popularity.   Would be funny if Brexit led to break up of UK and break away by some English counties. 
    • SERCO seem to be a default company that Government use to perform contact centre type tasks. So any department faced with a problem, say a sudden increase in incoming phone calls, which they cannot handle, because they are dealing with more immediate issues such as making payments to the public, may in the short term involve SERCO.   SERCO seem to employ a lot of security cleared, DBS checked, financial checked etc employees, so they seem to be equipped and ready to manage tasks on behalf of Government departments.   No idea just how much work SERCO does on behalf of Government, but I should imagine it makes up a sizeable chunk of their business.   Public Health departments may want to perform the work themselves, but given the number of employees required, the recruitment process involved, the hours of work 24/7 and just how quick they need to be set up to perform the work, I question whether they are better placed to do so.   I would always prefer public sector employees over outsourced contracts, but I can understand why Government uses companies such as SERCO. 
    • Well, we’ve found something we agree on.   you’ve described the unfairness, but haven’t said what (realistically!) you feel your options are.
    • There's a campaign against Serco and in favour of local public health people. Apologies for one bit of language but it's a memorable slogan.   https://twitter.com/i/status/1309910583790252037  
  • Our picks

    • @curryspcworld @TeamKnowhowUK - Samsung 75 8K TV - completely broken by Currys. https://www.consumeractiongroup.co.uk/topic/426151-samsung-75-8k-tv-completely-broken-by-currys/&do=findComment&comment=5069075
      • 6 replies
    • @skinnyfoodco Skinny Foods. https://www.consumeractiongroup.co.uk/topic/426130-skinny-foods/&do=findComment&comment=5068996
      • 8 replies
    • I’m in desperate need of help
       
      I bought some clothes online in may through Evans and paid through PayPal
      returned them all seven days later
       
      I waited the 14days for my refund and no refund came
      I put in a dispute through PayPal but I didn’t get any emails to escalate the case - PayPal closed it. 
      evans said they couldn’t refund the money because PayPal have cancelled the refund because of the open dispute
       
      I contacted PayPal
      they said the dispute had been closed but Evans at no point had attempted a refund.
      fast forward to today
       
      I’ve got copies of numerous messages sent to and from twitter messages as it’s the only way I can contact them
      I’ve also contacted their customer service too
      all I get is PayPal have cancelled refund because dispute is still open.
       
      I have proved that the dispute is closed
      I have got an email saying that if Evans sent the refund they would accept it
      but up until the date I got the email they have not once attempted a refund .
       
       I have sent them a letter before court email
      I have even offered to have the full refund as a gift card just to get this sorted !
       
      I’m literally at the end of my tether and don’t know where to turn next !
       
      i suffer with mental health issues and this is affecting my health and I’d saved the money for a year to buy these clothes as I’m on a low income .
    • In desperate need of help. https://www.consumeractiongroup.co.uk/topic/425244-in-desperate-need-of-help/&do=findComment&comment=5067040
      • 29 replies

Apcoa parking double charge, not replying to correspondence


Please note that this topic has not had any new posts for the last 3449 days.

If you are trying to post a different story then you should start your own new thread. Posting on this thread is likely to mean that you won't get the help and advice that you need.

If you are trying to post information which is relevant to the story in this thread then please flag it up to the site team and they will allow you to post.

Thank you

Recommended Posts

Hi, this is a small but irksome niggle I've been trying to sort since October last year. I parked at Paddington Train Station in an APCOA managed car park. When I tried to buy a ticket at the pay and display machine, it took forever then said "Transaction Timed Out". I spoke to a very reluctant attendant who said I must try a different machine and assured me I had not been charged as the machine didn't issue a ticket.

 

So I walked to the other end of the car park, bought a ticket successfully and went belatedly on my way. Sure enough when I checked my bank statement there were two charges.

 

I've been emailing them and calling them to no avail. Initially they did enter a dialogue, asked me to send proof (which I did) and then they asked for my address and said a payment was being issued. I have not received it and now my emails and answerphone messages are being blithely ignored. It's not a vast sum of money but given the time and hassle I am determined not to let them off the hook.

 

Any suggestions warmly received! :)

Link to post
Share on other sites

Don't write to Apcoa. Get in touch with Network Rail (If they are the owners of the land).

The owner or lessee of the carpark is responsible for the actions of their agents (Apcoa)

No buck passing

  • Confused 1
Link to post
Share on other sites

(emailed via contact us link on network rail website, 24/2/2011)

 

 

Hi there,

 

I have an outstanding complaint in regard to APCOA parking services arising from an overcharge back in October 2010 at Paddington Station. I have communicated directly with them but not reached an outcome. I have been advised to contact your company as the owner or lessee of the car park is responsible for the actions of their agents

 

I have emails which detail the matter completely and would be happy to forward them for your attention. I would be very grateful if you could attend to this promptly as it has taken over 4 months so far.

 

 

Thanks in advance

Link to post
Share on other sites

RESULT!! Waiting beside the letterbox now....:)

 

 

Dear Ms ****

 

First of all we would like to sincerely apologise for the inconvenience caused which resulted in your card being changed twice for your parking session in the London Paddington Station Car Park. Secondly, we would like to offer our sincere apologies for the delay in getting your refund for £10.00 actioned. We can confirm that your refund request, along with sufficient proof and postal address, was received on 4th November 2010 and forwarded to the refunds department for the Network Rail contract, based in Manchester, on the same day. We have explained the circumstances to the refunds department and that you are still waiting for your refund and will instigate an investigation to find out why this has taken so long. They have now confirmed that the refund request has been accepted and the relevant details surrounding the refund have been sent to our finance department so that a cheque can be generated and sent to your postal address in ********.

 

Once again, please accept our apologies for the time that it has taken for you to receive your refund for your double charge at the London Paddington Station Car Park.

 

Best regards

 

APCOA Parking Customer Service team

UK Head Office

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites

Nice one! Good for you for sticking with it.. 8)

If my post was helpful don't forget to click the star!

Advice is offered freely, without liability and without prejudice.

If in any doubt professional legal advice should be sought.

 

I do not profess to be in any way legally trained, I am a big

oily truck driver and all I know has been learned within the

Consumer Action Group.

 

FAQ's

http://www.consumeractiongroup.co.uk/forum/faqs-please-read-these/

 

Trying to stop smoking?

http://www.consumeractiongroup.co.uk/forum/give-up-smoking-here/

 

A dummies guide to the forums

http://www.consumeractiongroup.co.uk/forum/welcome-consumer-forums/107001-how-do-i-dummies.html

--

KEEP WILDLIFE IN THE WILD

http://www.bornfree.org.uk

BORN FREE FOUNDATION

--

Link to post
Share on other sites

This result is because you wrote to Network Rail and they contacted APCOA.

I've done this many times with different companies and different problems.

I have 100% successful outcomes using the route I advised.

Well Done

RESULT!! Waiting beside the letterbox now....:)

 

 

Dear Ms ****

 

First of all we would like to sincerely apologise for the inconvenience caused which resulted in your card being changed twice for your parking session in the London Paddington Station Car Park. Secondly, we would like to offer our sincere apologies for the delay in getting your refund for £10.00 actioned. We can confirm that your refund request, along with sufficient proof and postal address, was received on 4th November 2010 and forwarded to the refunds department for the Network Rail contract, based in Manchester, on the same day. We have explained the circumstances to the refunds department and that you are still waiting for your refund and will instigate an investigation to find out why this has taken so long. They have now confirmed that the refund request has been accepted and the relevant details surrounding the refund have been sent to our finance department so that a cheque can be generated and sent to your postal address in ********.

 

Once again, please accept our apologies for the time that it has taken for you to receive your refund for your double charge at the London Paddington Station Car Park.

 

Best regards

 

APCOA Parking Customer Service team

UK Head Office

Link to post
Share on other sites
Oh thanks again Pipsqueaker! It's 10 days since they sent the above message and as yet nothing has turned up - time to give them both another gentle nudge I think! :)

 

Add an adminitration charge of around £12.00 for your time in dealing with the matter. If they keep messing around you will increase the sum each time and make a trip to the local CC worthwhile.

PUTTING IT IN WRITING & KEEPING COPIES IS A MUST FOR SUCCESS

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Just wanted to let you all know the refind cheque finally turned up last week - a staggering 6 months after the initial double charge.

The lesson? Don't park at the Apcoa car-park at Paddington unless you have the right change! Thanks again to all of you that helped me bring this to a conclusion, without your generous advice I might have given up. :)

Link to post
Share on other sites

Nice one!! :)

If my post was helpful don't forget to click the star!

Advice is offered freely, without liability and without prejudice.

If in any doubt professional legal advice should be sought.

 

I do not profess to be in any way legally trained, I am a big

oily truck driver and all I know has been learned within the

Consumer Action Group.

 

FAQ's

http://www.consumeractiongroup.co.uk/forum/faqs-please-read-these/

 

Trying to stop smoking?

http://www.consumeractiongroup.co.uk/forum/give-up-smoking-here/

 

A dummies guide to the forums

http://www.consumeractiongroup.co.uk/forum/welcome-consumer-forums/107001-how-do-i-dummies.html

--

KEEP WILDLIFE IN THE WILD

http://www.bornfree.org.uk

BORN FREE FOUNDATION

--

Link to post
Share on other sites
  • Recently Browsing   0 Caggers

    No registered users viewing this page.


  • Have we helped you ...?


×
×
  • Create New...