Jump to content

Meteor58

Registered Users

Change your profile picture
  • Posts

    38
  • Joined

  • Last visited

Reputation

1 Neutral
  1. Thanks for your feedback Trilby274 & 2Grumpy, I will be writing to the bank today asking for the rest of the money back. Will post result here too. Alan.
  2. I don't know if anybody else has tried this, but I could do with some advice. I was sold an Advantage Gold account upgrade when I took out a loan with my local NatWest branch back in June 2001. With the Gold account I was entitled to a discount off the loan interest rate which, after the £6 monthly charge, still worked in my favour. I was told all the other benefits of the account, including travel insurance and other similar things. For various reasons, I said I was not interested in the other perks, just the rate discount. I was left with the firm impression that I would enjoy the rate discount as long as I had the gold account. Fast forward to March 2008, the monthly charge has crept up to £12, finances are tight and I ask in branch "How much will my loan payments increase if I cancel the Gold account?" The surprised cashier replies "Not at all". So I have paid £700 for nothing. Initially I decided I may have mis-understood the original information, so did not pursue the matter until my daughter was caught out in exactly the same manner. We have both complained to NatWest about being mis-sold the product and have both received a "gesture of goodwill" payment of half the amount claimed within 14 days. The rapid, semi-positive, response has surprised me as I was expecting a repeat of the delay and obstruction with my unfair bank charges a few years back. Has anyone pursued the NatWest further than this and got all their money back? They have invited me to contact them if I am still not happy (and thence to the Ombudsman if necessary). I will of course mark any response noting their part payment as "without prejudice". Any advice or thoughts gratefully received. Alan.
  3. Hi all, 6th paragraph of BT letter... "This is not just because of the cost of taking the payments, but because on average customers are more likely to forget to pay or not pay, and this leaves us with bad debt of around £100 million a year." I thought penalty charges should only reflect actual costs, not what might happen. Why should those who do pay on time be penalised??? Alan.
  4. Hi zootscoot Yes, I understand that, I'm complaining about the level it is set at relative to the work involved. Here's the letter I'm sending... Dear Sir, Account No. xxxxxxxx I recently took up your offer of an overdraft facility on the above account. Please would explain how the arrangement fee of £110 is arrived at. I ask because I find it a very high figure for the amount of work actually needed to process such a transaction. Being in business myself, I understand the need to be clear what I am charging and what for. If my customers feel I am charging too much they will challenge me and I will offer an explanation. If at any time I cannot explain to their satisfaction, I may loose their order. If I behave with the attitude that I will charge what I like because I can, I will loose them forever and they will tell other customers how arrogant I am. As you’ve probably guessed, I am thinking the bank’s £110 fee falls into the latter category, as that is the kind of money I would expect to pay a senior lawyer for an hours work, not to a highly computerised bank system for a few minutes mouse clicking. I await your explanation with anticipation. Yours faithfully Meteor58
  5. I see, that's why they said we have to wait 'til 16th March to change down the contract level. Not long now. Meteor58
  6. Afternoon all, Has anyone challenged NatWest about their overdraft setup fees? I was charged this on a business account recently. Meteor58
  7. Buzby Yes, she's recently stopped using the phone for work, but we can't change the contract 'til half way point. "no-drop lock-in"?? whats that?? Meteor58
  8. Hi Buzby, It's my wifes contract - Racoon 35, we're dropping it to Racoon 25 halfway through 18 month contract on Friday. That'll save £10 a month at least. Also the amount seems to vary for different customers, hers is £2.98 +vat (£3.50). Meteor58
  9. Sending the following to Orange tomorrow... The Executive Office, Orange, PO Box 10, Patchway, Bristol, BS32 4QJ. Dear Sir, Account Number xxxxxxxx We have been customers of Orange for over 10 years and up until recently we have been largely satisfied with the service received. However, the imposition of a charge of £2.98 + VAT each month for not paying by Direct Debit has negated all the goodwill of that period. We cannot see how this charge can be justified for what is a fully automated payment method (Orange Billing Helpline). Even if a human was involved, £2.98 for two minutes work is getting towards the rate lawyers charge. I’m sure no one who answers the phones for Orange is on £90 an hour. Therefore it is with regret that if Orange cannot credit the account with the punitive amounts already charged as a 'Non Direct Debit' fee, we will have no alternative but to terminate the contract at the first opportunity, as we do not believe in patronising firms that treat customers in such a cavalier manner. If you are agreeable to the crediting of these amounts and the removal of further similar charges, we will of course be happy to continue as an Orange subscriber. These 'Non Direct Debit' fees look very much like penalties, not "Additional services" as itemised on the bill. As such, they should not have been levied. If Orange feel unable, in the course of good customer relations, to refund these charges already taken and to not apply them in future, We are more than willing to let the courts rule on the legality of such penalties. We do hope this will not be necessary? Yours faithfully, I'll keep you all posted with progress Meteor58
  10. Hi Guys, Just a quick question... Is Martin Orton head of LTSB Customer Care or just another name? If not, who is please. OK thats atleast 2 questions:) Meteor58
  11. Hi truly-madly, I'm not aware that NatWest have been closing accounts of people claiming back charges. From my limited experience, Nat West went through the motions with a few standard letters and then paid up when they realised I was serious. (Also, see the sticky about the Alliance & Leicester fine at the top of this forum.) Hang in there Meteor58
  12. Hi Runner22, Great news on your claim!! :) Meteor 58
  13. Thanks for your support kkatiew, Romey & BARTY, I started the claim on 5th August last year! LTSB dragged it out for 4 months AND shelled out £56 more than they had to (plus SC&Ms fees too). Romey, my "Notice of Allocation to the Small Claims Track (Hearing)" letter was just a single A4 sheet. The documents it asks for would be from the "Basic Court Bundle". You can get more details on this from the Bank Templates Library on this site. Keep hanging in there. Alan.
×
×
  • Create New...