Jump to content

TheV5

Registered Users

Change your profile picture
  • Posts

    69
  • Joined

  • Last visited

Reputation

1 Neutral

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hi there, @dx100uk No it was a PCN for non payment of dental services. The dental practice did not update her details to the system and admit it was their fault. But NHSBSA say she needs to pay the fine. @Bazooka Boo Yes, she paid the dental practice when she went down to complain to them. They've even emailed NHSBSA and they still say she needs to pay.
  2. Good morning, I'm looking for some advice regarding a PCN my wife has received from NHSBSA. My wife recently went to the dentist for a couple of issues. Upon arrival, she was asked to fill in the form which asked if she was exempt from NHS charges etc. A couple of years ago she was, but now isn’t and filled in the form accordingly. After her treatment, she was asked to make another appointment in a couple of weeks for a follow up treatment. My wife went to make the appointment and pay, but was told that she didn’t need to pay anything now. She did query this. The receptionist confirmed that she did not need to pay. My wife assumed they would charge her for the full treatment upon completion. A week or so later, she received a letter from NHSBSA asking why she thought she was exempt from payment. My wife replied and stated she was not and filled in the form accordingly etc. A week later, she got a PCN for £100 plus the cost of the treatment (approx. £65). She popped down to the dental practice to see what was going on. they had not uploaded her information into their system and still hadn’t done so after 2 or 3 weeks. My wife paid them the £65 owed and they said they would send NHSBSA (cc’ing my wife) an email stating it was in fact their fault and a system error at their end. We had to chase the dental practice again for this email to be sent after another week. After a week, another PCN came through with an additional £50 charge and still the original treatment price, bring the PCN up to £215. My wife was in contact again with NHSBSA and eventually got an email back saying that because she paid for the treatment after getting the PCN, they could not (or would not) reverse the PCN. It would appear that NHSBSA have not read one email from herself or the dentist and it has just gone through an automated process rejecting clarification / challenge etc. Please could somebody advise where she stands on this as it seems unjust that she is being chased for the self-confessed mistake of the dental practice and that neither they or NHSBSA will listen to her. Very many thanks.
  3. They state that their maximum compensation is £50 plus the cost of the postage at £2.99. After going through their T&C’s, it is stated that their liability is £50 (this is about halfway down). But 1) this is not stated anywhere beforehand and 2) there is no option to extend the liability cover.
  4. Hi there, I was making progress with them up until before Christmas, then Christmas happened and work was very busy on the run up to Christmas. The sunglasses were too big, as in the distance between the arms was huge! So I suppose technically the cooling off period. I can't save the email into PDF, but have copied and pasted the relevent text below. In essence, they have agreed to pay, have not yet paid and will not respond to me! Many thanks _______________________________________________________________________________________________ Good morning Tim, Regarding parcel number: 3498103071784991 Thank you for sending us your completed claims form. I am sorry for the delay in responding to your e-mails and for the frustration this has caused. We are pleased to confirm that we have today accepted your claim for £52.99 • compensation : £50.00 • myHermes postage: £2.99 To allow us to make the payment, please provide the bank sort code, account number and your name as it appears on your bank records within 14 days. Please ensure you do not provide your long card number as we do not require it to process your payment. On receipt of your bank details, please allow 3-5 working days for us to pass your details to our Finance Department. You will receive a further email confirmation when your claim has been completed. Kind regards, Kimberley Sharkey Customer Services Advisor Hermes Returns Support Team Hermes Customer Services Hermes, a trading name of Parcelnet Ltd, Registered in England & Wales no. 3900782. Registered office: Capitol House, 1 Capitol Close, Morley Leeds LS27 0WH.
  5. Hi all, I'm not sure how to proceed with Hermes not refunding me for a lost package. I returned a pair of sunglasses to M&M Direct via their returns system with Hermes at a cost of £2.99. The item was tracked as far as being picked up from the drop off point and then nothing (I suspect stolen). Hermes after 6 weeks of emails said they would compensate a total of £52.99. I questioned this as the glasses cost £69.99 and there was nothing obvious about £50 liability only. Anyhow, I gave them my account details where to transfer the money. 7 weeks later, there is still no payment. I have emailed them (calling them goes nowhere and costs a fortune), I got one response saying it was my fault for not reading their T&C's as to why it was only £52.99. I have repeatedly asked for them to refund me. But I have not even had a response from them for almost a month. I would at least like to get some money back from them. Many thanks.
  6. Hello, Well, I didn’t think I’d be looking at this thread again after all this time! I have not heard anything from anyone with regard to this dispute until today! This is the first correspondence in over 7.5 years. The letter has come from PRA group. It is a statement of account with the original amount as the outstanding amount. I am wondering if I need to do anything about this, ignore it or take some form of legal action. Image of letter attached below.
  7. Thank you for the info. provided above. I have a good friend in Romania (who is also Romanian) who has filed for compensation for herself and husband from Tarom before. I'll ask her if she has any info. too. I'll report on what happens as it may happen to other people in the future. Tarom, have agreed to pay, but just not into one bank account. Not that they told me this until a lot of chasing.
  8. I've just looked through their T&C's and found that everything is operated under Swedish Law.
  9. Good afternoon, I am wondering if somebody can point me in the right direct. Last summer myself, my wife and our son (13 at the time) flew to Romania with Tarom (Heathrow to Bucharest). Our flight landed almost 6 hours late. On our return, I filed a claim for compensation for the three of us at 400 Euro’s per person. After 3 months, Tarom eventually replied to me with an apology and an offer of 450 Euro’s per person in vouchers. I refused this and insisted upon a cash alternative via bank transfer under Regulation EU261. Tarom agreed to compensate 400 Euro’s per person and asked for my bank details, which I have supplied. However, after another 3 weeks, they only paid 400 Euro’s. I have emailed them twice since to ask about the remaining 800 Euro’s. Today, I got a reply stating the following: “Under the Romanian Law (we are a Romanian Company) we can make the payment directly to the passenger. In order to make the payment for Mrs. XXXX and Mr. XXXX we need the following bank details of the passengers.” Is this information correct, or are they trying to delay payment further? I can’t imagine that an airline pays each member of a family separately e.g. a family package holiday. Our son does not have a bank account, so I can’t give them any bank details for him, although he is entitled to compensation too. Many thanks
  10. That's correct, the machine is on the other road and the arrows on the signage that I mention all point toward that machine and away from the correct signage. Even looking back at the car, the angle, distance and general amount of vehicles, trees, hedges, houses etc make the sign blend into the background clutter. I know after it was pointed out that I had parked on the wrong side of the road and I freely admit that. But as said the signs I saw all indicated pay and display. The sign saying not to park here is a sneaky ways back.
  11. I only work in London every now and then and hadn't realised that parking signage is for one side only. I haven't seen it before in other locations, so was news to me (no excuse I know). The warden who gave me the ticket (who was friendly and helpful) did hint that they do get quite a few people who park in the last two or three spaces of that road as people see the sign opposite first and then the other sign I over the road. Sneaky positioning I think...
  12. Thanks for the reply, Once the signs were pointed out, it became clear. On the first street view link below I parked on the right-hand-side at the very end of the bay (behind the Volvo that is parked there). I drove in from the opposite end of the road and saw the free space at the end. As you can see from street view, there is a sign on the opposite side of the road (2nd link) which states ‘permit holders or pay at machine’. I saw this sign and another one near the machine stating the same thing. I did not see the sign on the side I parked as it is a good couple of car lengths from the end of the bay, whereas the pay at machine sign is right at the end of the bay. Plus, as I said, the pay at machine sign has arrows directing you to the machine which is in Lurline Gardens. I also saw the sign there saying pay at machine. It never occurred to me to walk back down the road to read each and every sign. https://www.google.co.uk/maps/@51.4762281,-0.1513734,3a,75y,180h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1s1Cce6b6c1ejac9LSCgAtjQ!2e0!7i13312!8i6656 https://www.google.co.uk/maps/@51.4760971,-0.1513271,3a,37.5y,50.54h,88.56t/data=!3m6!1e1!3m4!1sDB4B1BfUUY41791U9LSm9w!2e0!7i13312!8i6656
  13. Hello everybody, I am after some advice with regards to appealing a Penalty Charge Notice. I was doing some work for a client at one of their rental properties in Battersea (Cupar Road). I turned into Cupar Road from Battersea Park Road and drove to the end where I saw a parking space on the left (and coincidently right by the house I was working on). As I got out of the car I saw the sign saying “Permit Holders or Pay at machine”. Underneath there was an arrow directing you to the nearest ticket machine. In that direction, was another sign stating the same thing; Permit holders or pay at machine. I went to the machine and got the parkmobile location number and started my parking via the phone app. About 30 minutes into my parking, I see a traffic warden putting a ticket on my car with a Code 12 and for a cost of £130!!! I said I had parked via parkmobile and showed him the running app on the phone. He responded that I have parked on the wrong side of the road! Permit holders only on one side and a mixture on the other! I pointed at the sign when I pulled up (which is right opposite the end space where I had parked. He said, I need to check the other sign (which was about 10 – 15 yards back down the road, in the opposite direction of the ticket machine and the arrows on the other signs). I saw the sign as I got out of the car and another one just over the road both saying pay at machine. The warden noted it was a genuine error and I had paid to park. He also recognised that I am not a resident and just doing some work there. He advised me to appeal and he would write a note saying I was working, so not familiar with the area and parking restrictions. He took photos of the car and the black bags I had lined up to show that we had chatted and that I was working on the house and not a resident. He said in all likelihood, the PCN would be overturned. I also took photos of the car with the sign right opposite the car, which would be the first signage you saw from the car, then backed up with a second sign a little toward the ticket machine which is directly in front of the car. It never occurred to me that there would be a third sign lurking a bit further down the road saying permit holders only or that parking on one side of the road or the other made a difference. I hadn’t come across this parking arrangement before (Live in a small village in Sussex). In my mind, the signage doesn’t make it particularly clear that you have to park on one side of the road or the other. Plus, the positioning of the signs; One right at the end saying pay at machine with arrows toward the machine and another in the opposite direction saying permit holders only. As the machine was at the top of the road and that another sign was there inviting you to pay, I had no reason to walk down the road. In my mind, I saw two signs saying pay at machine and that I could pay and park. Many thanks
  14. Completion of the job within the 3 days was made impossible by no prior packing to our arrival and the sheer unorganised chaos at both ends. Thing is, I get a text from her husband the following monday asking if I can do another load and how much will it cost. I reply that I can't due to being booked, but could pass on details to someone that could help. So I don't think it is a case of job completion. It's more a case of looking for someone to blame for their own shortcomings.
×
×
  • Create New...